Alla inlägg under augusti 2010

Av Trillingmamman Nilsson - 25 augusti 2010 19:50

Som vanligt har det tagit alldeles för lång tid mellan bloggningarna, tiden bara rusar bort helt enkelt!

Ja sist jag bloggade har jag ju berättat om alla problem med Odensbacken och att flytten gick till Åsbro.

Nu har vi hunnit bo här i en månad ungefär, vi har bott in oss hyffsat och Josefin har börjat 1an, jag har fått jobb på en ny tidning och ja livet går mot en ljusare tid, bara 2 bekymmer kvar. Bilen måste fixas och vi vill få min lön att börja rulla tar dock till sista september. Lite tungt faktiskt :( men men de går väl på nåt vis, saker brukar ju lösa sig på ett eller annat sätt, bara lättare / svårare att ta sig dit. Vinna några miljoner nu skulle ju inte direkt skada...

Jaja livet går vidare och de går framåt sakta men säkert. Nu får det vara nog med skit.

Som jag tidigare lovade så ska ja lägga upp bilder, när jag orkar..

Kram

Av Trillingmamman Nilsson - 3 augusti 2010 19:17

Nu var det fruktansvärt länge sen sist, sommaren har verkligen varit turbulent minst sagt.

Första veckan i juli gick flyttlasset till Odensbacken, vi såg mycket framemot detta men till vår fasa så väl på plats upptäcktes brist efter brist, mögel och fukt i källaren, skadedjur överallt en ej fungerande toa eller okomplett kök en igenvuxen trädgård, en övervåning utan el, ska man fortsätta NEJ!

Vi kände redan dag 2 att detta kommer inte hålla och hur mycket vi än försökte snacka med husägaren så bara ignorerades våra ord.

Vi började leta annat boende och där säger jag bara 10000000000 tack älskade mamma för att du finns, vad skulle jag göra utan dig. Du fick en sten att lätta från våra hjärtan och tack vare dig mår nu barnen bättre igen.

Vi hittade i allafall nytt boende utanför Åsbro tack vare nya vänner häromkring så vi har då igen flyttat.

Helgen innan flytten var pappa med familj upp och tog hand om barnen så vi jag och D fick rå om varandra vilket var väldigt välbehövligt! Tack!

Nu har vi i allafall flyttat och upp i all kaos visade sig företaget jag skulle börja jobba på inte vara mer än ett skitföretag så nu letar jag som en galning efter nytt jobb, bara barnen vill bli ok igen, dom tål inte mögel vilket nu är konstaterat.

Och till råga på det strular akassan och försäkringskassan så jag fick inte ut en enda kr i slutet på juli vilket gör att man sitter illa önskar man hade nån som kunde hjälpa så länge men man vill ju inte belasta någon heller. Det ordnar sig inom kort det vet jag men det e jobbigt mitt upp i allt.

Jag ville i allafall ge ett livstecken och nu går det åt ett bättre håll igen.

Tack igen älskade mamma för att du finns <3

Och mina nyfunna och gamla riktiga vänner tack även till er! Och tack pappa med familj för vår egen helg vi fick.

Uppdaterar inom kort med bilder jag lovar.

Älskar er mina nära och kära.

/stumpan

Presentation


Trillingmamma, bonusmamma och 5 barnsförälder

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Om mig

Snart 30 år, gift med mannen i mitt liv. 5 barnsmamma, bonusmamma och trillingmamma ;)

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards